İçeriğe geç

Kötü Oyunları Israrla Piyasaya Süren Şirketler

            Kötü oyunları ısrarla piyasaya süren şirketler; bu şirketler oyunun satış rekoru kırmayacağını, oyuncular tarafından pek beğenilmeyeceğini açık bir şekilde bilmelerine rağmen piyasaya sürerler. Ve sonuç tahmin edileceği üzere hüsran olur.

Bunu Neden Yaparlar?

            Kötü oyunları bile bile piyasaya süren şirketler sonucunu da düşünmelidirler. Böyle bir şey yapmalarının başlıca nedenleri oyunu yapmaları için verdikleri oyun geliştiricisi ile olan anlaşamama durumu ya da oyun geliştiricisinin başarısız olmasından kaynaklanabilir.

Sonucunda Ne Olur?

            Bu şirket bu oyun için yıllarını vermiştir ve maddi kaynaklar azalmaktadır. Oyun kötü olunca sil baştan yenisini yapmak aynı sürenin 2 katına çıkması demektir. Bunu yapmayıp oyunu piyasaya sürerler. Yani oyunun kötü olduğunu bilmektedirler. Gelen tepkilere boyun bükerler. Çünkü bu oyun için oyuncular yıllardır beklemiştir ve oyun kötüdür. Yine de şirket bir miktar bile olsa gelir elde etmiştir. 

Şirket İleride Ne Yapar?

            Şirket bu kötü oyundan sonra itibar kaybetmiştir. Yeni çıkacak oyun için oyuncular temkinli yaklaşır. Ancak herkesin içinde ”bir şans daha” düşüncesi vardır. Yine de balıklama atlamazlar. Şirket bu durumları gözden geçirince bir rapor hazırlamalıdır. İlk baş büyük umutlarla duyurulan bir proje, bu proje için geçen yıllar ve harcanan para, uğraş, sonuç; HÜSRAN!

Neler Yapılabilirdi?

            Projenin olabilirliği tartışılabilir, zorluğu göz önüne alınıp yapıma başlanıp başlanılmaması konuşulabilirdi. Beklentileri bu kadar yukarı çekmemeli, eğer bu kadar beklenilen bir oyun ise bu beklentiyi karşılamak için gereken altyapı veya bu altyapı yoksa sağlam bir oyun geliştiricisine yaptırılabilirdi. Tabi bu kazancın azalması demektir. Önceden böyle bir hüsrana uğranılır ise hata nerede olur diye ileri görüşlü hamleler yapıp, kusur en aza indirilebilirdi. Eğer ki bunlar yapılırsa bile oyun kötü olur ise oluşacak karmaşıklığı en aza indirmeye çalışılabilirdi.

Şirketin Hatası Neydi?

            Böyle bir hüsran tek nedenle olmayabilir. Birçok unsur bu hüsranı oluşturabilir. Belki oyun harika ilerlerken daha iyi olması için alınan risk şirketi uçurumun kenarına getirebilir. Belki de alınmayan risk bu olumlu havayı olumsuza çevirebilir. Ancak şirketin yaptığı hata genellikle ileri görüşlü olmayıp, bugüne göre hareket etmesidir. 

Tarih:Genel

İlk Yorumu Siz Yapın

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir